Poddziałanie 8.4.2 „Podnoszenie umiejętności lub kwalifikacji osób dorosłych w obszarze ICT i języków obcych poprzez realizację oddolnych inicjatyw edukacyjnych (konkurs nr: RPSW.08.04.02-IZ.00-26-124/17).
Pytanie:
W jaki sposób należy ująć w projekcie fakt spełnienie kryteriów dostępu nr 2 oraz 3, które narzucają wymóg zdobycia kwalifikacji językowych i komputerowych przez uczestników projektu? Czy kryteria będą uznane za spełnione, jeśli np. w projekcie swoje kompetencje podniesie 90 % uczestników kursów komputerowych i 70 % procent uczestników kursów językowych, zakładając że liczba uczestników obu rodzajów szkoleń jest równa?
Odpowiedź:
W opisanej sytuacji za spełnione uznane zostanie kryterium nr 3, odnoszące się do szkoleń komputerowych, zaś kryterium nr 2, odnoszące się do szkoleń językowych, nie zostanie uznane za spełnione.
W przedmiotowym konkursie kryterium nr 2 mówi, iż „co najmniej 80% uczestników projektu zdobędzie kwalifikacje językowe”, z kolei zgodnie z kryterium nr 3 „co najmniej 80% uczestników projektu zdobędzie kompetencje i/lub kwalifikacje cyfrowe”. Należy jednocześnie zauważyć, że zapisy regulaminu jednoznacznie przypisują dane kryterium do danego typu projektu – a więc kryterium nr 2 dotyczy wyłącznie typu projektu nr 1a, tj. szkoleń językowych i jego osiągnięcie oznacza, że minimum 80 % uczestników projektu korzystających ze szkoleń językowych zdobędzie kwalifikacje. Analogicznie kryterium nr 3 jest spełnione, jeśli minimum 80 % uczestników projektu korzystających ze szkoleń komputerowych zdobędzie kompetencje i/lub kwalifikacje. Zapisy regulaminu nie przewidują sytuacji, w której spełnienie danego kryterium uzasadnione jest przez osiągnięcie wskaźników dla typu projektu, z którym dane kryterium nie jest powiązane.
W przypadku, gdy projektodawca realizuje tylko jeden typ projektu, obowiązuje go tylko jedno kryterium, adekwatne do realizowanego typu.